top of page
  • Writer's pictureAdam Claes

'404: Not Found Error' bij het aanvragen van Blogger-berichten van Google API

Wanneer ik de Google API probeer te gebruiken om een lijst met Blogger-berichten te krijgen, krijg ik een foutmelding.


Om verzoeken te doen met behulp van gewone GET-URL's, gebruik ik de Python-verzoekenmodule. (Merk op dat ik de Google Python Client niet gebruik.)




>>> berichten = requests.get( "https://www.googleapis.com/blogger/v3/blogs/MY-BLOG-ID/posts?key=MY-API-KEY" )

>>> berichten

<Reactie [404]>


Met dezelfde blog-ID en API-sleutel rapporteert dezelfde API correct over een privéstatusverzoek:


>>> r = requests.get( "https://www.googleapis.com/blogger/v3/blogs/MY-BLOG-ID?key=MY-API-KEY" )

>>> r

<Reactie [200]>


Het antwoord laat zien dat de blog berichten heeft:


>>> r.json()['posts']['totalItems']8


Met dezelfde API-sleutel en de test-URL die wordt geleverd door de Blogger API-documenten, kan ik een lijst met berichten ontvangen:


>>> tP = requests.get( "https://www.googleapis.com/blogger/v3/blogs/2399953/posts?key=MY-API-KEY" )


>>> tP.json()['items'].__len__()10


Wanneer ik echter om berichten op mijn eigen site vraag met dezelfde inloggegevens die perfect werkten voor deze andere verzoeken, krijg ik een 404. Wanneer de verzoek-URL in een browser wordt ingevoerd, wordt dezelfde fout weergegeven.


MY-API-KEY is de API-sleutel die is opgehaald uit een Google Cloud Console-project waarin de Blogger API is ingeschakeld.


Wat kan hier mis zijn?Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Google Contact.


Je bent ook Lees meer:-Nieuwe prijzen voor Microsoft 365

2 views0 comments
bottom of page