top of page
  • Writer's pictureAdam Claes

[Fix] Youtube-dl Error MSVCR100.dll Niet Gevonden in Windows

Youtube-dl is een opdrachtregelprogramma waarmee je video's van YouTube en andere websites kunt downloaden. Op sommige machines ziet u mogelijk de volgende fout bij het uitvoeren van de software:


Systeemfout met youtube-dl.exe


Omdat MSVCR100.dll niet is gevonden, is de uitvoering van de code gestopt. Dit probleem kan worden opgelost door de software opnieuw te installeren.




[Fix] Youtube-dl Error MSVCR100.dll Niet Gevonden in Windows


Als de VC++ runtime-bibliotheken (met name msvcr100.dll) op de computer ontbreken, treedt de youtube-dl.exe msvcr100.dll-fout op. De VC++ runtime-bibliotheken zijn vereist om het opdrachtregelprogramma youtube-dl.exe uit te voeren.


Het runtime-bestand msvcr100.dll is niet opgenomen in de Windows 10 ISO (install. Wim). U vindt het ook niet in de WinBIndex.


Installeer VC++ runtimes van Microsoft


Toen ik dit probleem op een van mijn Windows 10-systemen kreeg, onderzocht ik de map WindowsSystem32 en ontdekte dat het bestand msvcr100.dll er nog steeds was. Later ontdekte ik dat Youtube-dl.exe een 32-bits module is, wat betekent dat het op Windows 64-bits machines de 32-bits (x86) versie van msvcr100.dll in de map WindowsSysWOW64 vereist.


Vervolgens heb ik met behulp van het Microsoft Visual C++ 2010 SP1 Redistributable Package (x86)-pakket de VC++ RTL gedownload en geïnstalleerd.


Download MSVCR100.dll


U kunt msvcr100.dll (gezipt) msvcr100.dll ook downloaden van deze website.


  • Kopieer het voorgaande bestand naar de map WindowsSystem32 als u Windows 32-bit gebruikt. Kopieer het bestand naar de map WindowsSysWOW64 voor Windows 64-bit.

Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Youtube Nummer.


Je bent ook Lees meer:-EPSON (EN CANON) FOTOPRINTER-UPDATES


11 views0 comments
bottom of page