top of page
  • Writer's pictureAdam Claes

Netwerkfout veroorzaakt door Kaspersky [opgelost]

Velen van jullie ervaren misschien hetzelfde probleem als ik. Ik denk het niet. Ik ben niet zeker van de andere antivirussoftware, maar Kaspersky was degene die netwerkproblemen genereerde. Mijn probleem was dat ik geen toegang had tot mijn laptop via andere computers toen ik probeerde een ad-hocnetwerk op te bouwen of wanneer ik draadloos in mijn thuisnetwerk zat, maar ik had wel toegang tot andere machines via de mijne. Het was veilig, maar het was onhandig toen ik geen toegang kon krijgen tot een gedeelde map of bestand vanaf een andere computer. Behalve mijn laptop was elke andere computer op het netwerk aangesloten en kon bestandsoverdracht in beide richtingen worden gedaan. Toen ik mijn laptop echter via een kabel verbond, had ik geen problemen. Ik heb persoonlijk de firewall-instellingen van Windows dubbel gecontroleerd en alle protocollen voor het delen van bestanden en externe verbindingen toegestaan, maar dat loste het probleem niet op.




Uiteindelijk ontdekte ik wat het probleem was. Als ik thuis ben, gebruik ik draadloos om verbinding te maken met mijn router. De andere computers van mijn huis zijn via een kabel aangesloten. Dus ik had mijn Kaspersky-antivirus ingesteld om automatisch te kiezen wat het beste was voor mijn pc. Toen ik door Kaspersky keek, ontdekte ik dat het naast mijn Windows 7-firewall een eigen firewall heeft die mijn netwerk bewaakt. Als gevolg hiervan werd alles wat door de Windows-firewall was toegestaan, geblokkeerd door de Kaspersky-firewall.


Dus, ongeacht de firewall-instellingen van Windows 7, zou de Kaspersky-antivirus automatisch alle draadloze netwerken toewijzen aan een openbaar netwerk. Uw computer is niet toegankelijk via andere computers als u uw draadloze netwerk configureert als Thuisgroep in het netwerk- en deelcentrum en het draadloze netwerk in het openbare profiel in Kaspersky staat. Dus als u Kaspersky antivirus gebruikt en met elkaar verbinding maakt via draadloze apparaten , hier is wat u moet doen om uw computer toegankelijk te maken voor anderen.


Stap 1


Start uw Kaspersky-antivirusprogramma. Selecteer Instellingen in het vervolgkeuzemenu.


Stap 2


Klik aan de linkerkant op de firewall. Selecteer vervolgens aan de rechterkant de instellingenknop.


Stap 3


Navigate to the Networks tab.


Hiermee wordt een lijst met al uw netwerken weergegeven. Dus om uw computer toegankelijk te maken voor het delen van bestanden of externe verbindingen, moet het netwerk waarmee u bent verbonden een lokaal of vertrouwd netwerk zijn. Mijn draadloze apparaat, de Dell Wireless 1397 WLAN-minikaart, maakt verbinding met een netwerk. Het is nu verbonden met een netwerk met de naam SUREN, zoals weergegeven in het diagram. De status als lokaal netwerk is daar te zien. Als je bestanden wilt delen, zorg er dan voor dat je netwerk is ingesteld op lokaal of vertrouwd.


Hiermee wordt een lijst met al uw netwerken weergegeven. Dus om uw computer toegankelijk te maken voor het delen van bestanden of externe verbindingen, moet het netwerk waarmee u bent verbonden een lokaal of vertrouwd netwerk zijn. Mijn draadloze apparaat, de Dell Wireless 1397 WLAN-minikaart, maakt verbinding met een netwerk. Het is nu verbonden met een netwerk met de naam SUREN, zoals weergegeven in het diagram. De status als lokaal netwerk is daar te zien. Als je bestanden wilt delen, zorg er dan voor dat je netwerk is ingesteld op lokaal of vertrouwd.


Door met de rechtermuisknop te klikken op het verbonden netwerk waarvan u het profiel wilt bijwerken, kunt u dit doen.


Dat is alles. Het enige dat u nu hoeft te doen, is nogmaals controleren of uw Windows-firewallinstellingen voor het delen van bestanden en printers correct zijn. Als alles goed gaat, heb je een volledig functioneel netwerksysteem. Ik hoop dat je deze informatie nuttig vond. Alle vragen of opmerkingen zijn welkom.Neem bij problemen contact met mij op via Bellen Kaspersky Klantenservice.




4 views0 comments
bottom of page