top of page
  • Writer's pictureAdam Claes

Waarom naar Google komen een pakketdeal was voor Belle Sun

Welkom bij de volgende aflevering van 'Mijn pad naar Google', waarin we met Googlers, stagiaires en alumni praten over hoe ze bij Google zijn gekomen, wat ze doen en zelfs hoe ze zich moeten voorbereiden op interviews.


Belle Sun, een van de Googlers achter het verpakkingsontwerp voor Google-producten, is het onderwerp van het bericht van vandaag. Belle duikt in haar werk en legt uit hoe haar carrière haar van Shanghai naar de Verenigde Staten heeft geleid, en van babyartikelen tot hightech.


Wat is jouw rol bij Google?


Als programmamanager Packaging Engineering houd ik toezicht op het verpakkingsontwerp van Google-consumptiegoederen, van engineering tot productie. Omdat een verpakking de eerste interactie is die onze klanten met een product hebben, ontwerpen we een verpakking die niet alleen het product beschermt, maar hen ook de beste ervaring geeft.Niets is te vergelijken met het gevoel van voldoening dat ik krijg als ik onze artikelen op de plank zie staan, hoe moeilijk de ontwikkelingsstap ook is.


Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?


Eerst doorloop ik mijn e-mails en prioriteer ik ze. Vervolgens plan ik vergaderingen om de projectstatus te bespreken, risico's te beoordelen en de impact van gevraagde wijzigingen te beoordelen, die kunnen variëren van het toevoegen van een waarschuwingsbord aan de verpakking tot het toevoegen van extra schroeven zodat consumenten iets als de Nest Cam aan hun muren kunnen bevestigen. Omdat ik regelmatig werk, lees ik graag de dagelijkse nieuwsbrieven van het bedrijf om op de hoogte te blijven van wat andere Googlers doen. Ik neem ook deel aan het "Dogfood"-programma, waarmee ik nieuwe functies en goederen kan uitproberen en feedback kan geven.


Kun je ons iets vertellen over je verhuizing van Shanghai naar de VS?


Als enig kind groeide ik op in Shanghai, China. Ik had geen idee wat ik met mijn leven wilde doen en was puur bezig met het behalen van goede cijfers en naar de universiteit gaan, in de hoop in de toekomst een goede baan te vinden, zoals veel Chinese kinderen van mijn generatie deden. Mijn favoriete vak op school is altijd Engels geweest. Elke week ging ik naar de "English Corner" om te oefenen en overtuigde mezelf ervan om brutaal te zijn als ik de kans kreeg om met mensen uit andere landen te praten. Snel vooruit naar 2013, toen ik 29 jaar oud was en naar de Verenigde Staten ging.


Ik was op een verloren als een immigrant. Omdat ik geen uitstekend Engels sprak en het zo anders was dan waar ik ben opgegroeid, twijfelde ik of ik hier ooit zou slagen in het leven en in mijn werk. Maar ik gaf nooit op en hield mezelf voor dat ik het elke dag kon doen. Ik ging van te verlegen om hallo te zeggen tegen vreemden tot een Googler in een kwestie van maanden. Ik realiseerde me dat als je in jezelf gelooft en hard werkt aan je doel, je alles kunt bereiken.


Waarom heb je besloten om je aan te melden bij Google?


Voordat ik bij Google kwam werken, werkte ik lange dagen en nachten. Mijn zoon nam mijn arm om bij mij te zijn op een avond toen ik nog in een nachtelijke vergadering zat. Ik wist dat ik op dat moment iets anders moest doen voor mezelf en mijn gezin.


Een vriend attendeerde me op een vacature bij Google Nest. Google staat erom bekend een gezonde balans tussen werk en privé te bevorderen en zijn werknemers met respect te behandelen. Bovenal is het een bedrijf dat de weg vrijmaakt voor technologische vooruitgang in de toekomst. Dus nam ik de beslissing om ervoor te gaan.

Wat was je pad naar je huidige functie?


Ik werkte als productplanner in Shanghai, waar ik bestellingen bijhield en ervoor zorgde dat de fabriekszendingen op tijd arriveerden. Toen raakte ik geïnteresseerd in productontwikkeling en kreeg ik een baan met babyartikelen, waar ik leerde over projectbeheer en hoe goederen werden gemaakt van concept tot productie. Ik werkte bij BuyBuy Baby toen ik aanvankelijk naar de Verenigde Staten ging en daarna naar de verpakkingsindustrie en produceerde verpakkingen voor consumentenproducten.


Wat inspireert jou om (vrijwel) elke dag binnen te komen?


Het is prachtig om intelligente verpakkingen te ontwerpen en te produceren. Verpakken is nu meer dan alleen een manier om een product te bewaren tijdens verzending; het is ook een manier om de idealen van een bedrijf te promoten, zoals duurzaamheid en inclusiviteit.


Hoe was je sollicitatie-ervaring?


Ik solliciteerde via internet. Ik was bezorgd over het correct beantwoorden van de vragen voor de interviews. Ik deed wat online onderzoek, sprak met personen in vergelijkbare functies en leerde over de overtuigingen van Google. Toen ontdekte ik dat er geen juiste of onjuiste antwoorden waren. In plaats daarvan waardeerde Google de creatieve probleemoplossende benadering en het mentale proces het meest.


Welk advies zou je je vroegere zelf geven?


In plaats van dingen te overwegen als: "Ben ik gekwalificeerd genoeg om te concurreren met anderen, aangezien Google een bedrijf is waar zoveel mensen lid van willen worden?" Ik wou dat ik tegen mezelf had gezegd dat ik eerder moest solliciteren. Ik had me moeten concentreren op het feit dat mijn achtergrond paste bij de vereisten van de functie.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Bellen Google Klatenservice Telefoonnummer.


7 views0 comments
bottom of page